Samtalesalon i Buerup Forsamlingshus.

Tirsdag den 6. februar kl. 19.00

Buerup Menighedsråd og Buerup Beboerforening inviterer nu til samtalesalon.

Over en god kop kaffe og kage lægger vi op til en samtale om nogle af de store spørgsmål i tilværelsen. Samtalen ledes af sognepræst Mogens B. Hagen.

Baggrunden for samtalen vil hver gang være en af bøgerne fra Aarhus universitetsforlags serie Tænkepauser, som vi opfordrer til, at man læser på forhånd.

Den 6. februar lægger vi ud med emnet Tro.

Det er Peter Lodberg, der har skrevet denne tænkepause, og forlaget skriver:

”Tro kan flytte bjerge, siger vi. Alligevel er det i lang tid gået lidt ned ad bakke for Gud og co. De er ikke længere svaret på alle vores bønner. Og monopolet på at forklare alt mellem himmel og jord er gået fløjten. Men ifølge Peter Lodberg, klippefast teolog ved Aarhus Universitet, er tro ikke bare varm luft. Den er en grundsten i ethvert menneskes liv. Det er nok derfor, at størstedelen af jordens befolkning stadig bevarer troen. Ja, selv de vantro tror nu nok en lille smule. Hvis ikke på Gud, så på husprisernes fortsatte himmelflugt. Men det er måske ren overtro?”

Bogen kan enten købes her: https://unipress.dk/udgivelser/t/tro-(t%C3%A6nkepauser)/ eller lokalt i Buerup ved henvendelse til Leif Hesseldahl tlf. 3027 6308 eller Dorthe Rasmussen tlf. 30 59 61 14.  Prisen er i begge tilfælde 40 kr. – hvis du køber online følger der en gratis e-bog med.

Vel mødt i Buerup forsamlingshus.

Buerup Menighedsråd og Beboerforening.

Opdateret d. 15.01.2018