TRANETUR TIL PULKEN

Kære Seniorer

Ligesom sidste forår, vil vi invitere til en tranetur til Pulken i Skåne. Det er svært at forudse, hvornår tranedansen er på det højeste, men vi skyder på, at fredag d. 6. april vil være en god dag.

Pulken ligger ca. 20 km syd for Kristianstad på østkysten af Skåne omkring en times kørsel fra Malmø. Sidste år blev vi mødt af henved 7000 traner, og vi håber at se mange også i år. Transporten til Pulken foregår med samkørsel i private biler – man aftaler selv pris for kørslen med chaufføren.

Kort programoversigt (foreløbig):

Kl. 8.00 Afgang fra Buerup kirke.

Kl. 9.30 Vi mødes ved den første rasteplads (Skånegården) efter Øresundsbroen, tid til en kop medbragt kaffe(og kage?)

Kl. 11.00 Vi mødes på parkeringspladsen ved Vattenriketi Kristianstad, ser udstilling eller går en tur i Kristianstad.

Adgang i Vattenriket og Pulken er gratis.

Næste stop er den hyggelige lille by Åhus syd for Kristinstad, hvor vi kan gå lidt rundt i de hyggelige gamle gader.

Frokost til en rimelig pris kan indtages i Røkeriet mellem Åhus og Yngsjø.

Turens hovedpunkt er tranerne i Pulken, hvor vi også skal besøge den danske maler Carl Christian Tofte, kendt for sine fuglebilleder. Tranerne danser først rigtigt et stykke hen på eftermiddagen, så det er lidt svært at aftale en fælles hjemkørsel – måske har nogle lyst til at se hele ”forestillingen”, men I bestemmer jo selv, hvornår I vil køre. Der er gode forhold for dårligt gående overalt (svenskerne er meget handicap-venlige).

I skal nok få mere besked om turen. Vi vil meget gerne have tilmeldinger senest mandag d. 26.marts.

Skriv på tilmeldingen, hvem I skal køre med / eller have med som passagerer/ eller om I har problem med kørsel.

Email: rie.koustrup@gmail.com

Tlf: 21658031