SENIORKLUBBENS FORÅRSPROGRAM 2020

Nytårstaffel tirsdag d. 7. jan.

I lighed med forrige år mødes vi til nytårstaffel i forsamlingshuset kl. 12.Alle medbringer en ret til fælles buffet.50 kr pr. person (heraf 20 kr til forsamlingshuset) til velkomstdrink, nytårspynt og diverse.Medbring også service, drikkevarer, evt. kaffe, plus en pakke pr. person til pakkeleg (værdi ca. 25 kr)Tilmelding: senest 27. dec. 2019 til Maj-Britt Kildemoes  med besked på, hvad I tager med til buffeten. Tlf.  21 96 68 59 eller mail: gregers45.kk@gmail.com

Bro- og tunnelbyggeri ved Bromølle - tirsdag d. 25. febr. kl. 11

En billedserie og fortælling om, hvorfor og hvordan tunnellen ved Bromølle Kro blevbygget i starten af 1960.Finn fortæller i forsamlingshuset.                                                                                                                     Vi spiser den medbragte madpakkebagefter.Husk service, drikkevarer, kaffe og 20 kr.

Marts: vi arbejder på sagen. Herom senere.

Besøg på Kunstnergården – Saltofte Larsen Samlingen tirsdag d. 28. april kl. 11.

Lars Saltofte Larsen (1916-99) var en ildsjæl, et energibundt, men frem for alt multikunstner. Fantasi, realisme, kreativitet, alvor og humor præger mange af hans værker.Motiverne er ofte en spejling af livet og naturen.Lars SaltofteLarsen var autodidakt kunstner, som bl.a. opnåede at udstille på Charlottenborg.Han var ikke interesseret i at sælge sine værker, så det ernæsten en komplet samling af kunstnerens livsværk, der i dag kan opleves på Kunstnergården.Rundvisning og entre koster 50 kr pr. person.Medbring selv mad og drikke. Vi har mulighed for at sidde i et lokale og spise.Vi mødes på kirkepladsen kl. 10.30 for samkørsel til Dianalund.Tilmelding senest 21. april tilVibeke: tlf. 40 35 72 94 – mail: vibekeogjens.cs@mail.dk

Psykiatrisk Museum – Nykøbing Sjælland – tirsdag d. 19. maj

Her får vi en guidet rundvisning i bygningerne på området og hører om datidens syn på psykiatriske patienter og deres vilkår. En del af rundvisningen foregår udendørs, så husk passende påklædning. Vi skal være på museet kl. 10.Efter rundvisningen – varighed ca. 2 timer – er det muligt at spise frokost på restauration Anneberg – 10 min. gang derfra.Mødetid: Vi mødes på Buerup kirkeplads kl. 9.00 til fælleskørsel.Pris:Entre 60 kr pr. person samt rundvisning for hele gruppen 400 kr.                                                    Tilmelding: senest mandag d. 11.maj til:

Ingrid tlf. 40 35 35 46 – mail: ingridogfinn@kattrupvej.dkVibeke:  tlf. 40 35 72 94 - mail: vibekeogjens.cs@mail.dkKristian tlf. 21 63 29 38 – mail: kristian1420@gmail.com

Juni: Ingelise og Kurt arrangerer kanotur på Hallebyåen, når vejret indbyder til det.

Kristian, Vibeke og Ingrid J.

Opdateret d. 21.12.2019